Jag är inte äcklig, bara lite!

Idah, magenfluensa är en virusinfektion och det kan också kalls vinterkräksjukan.. Den virusinflamationen jag har haft uppstår vid kontakt med calicivirus. Calici är en typ av virus som är väldigt smittsamma. Det räcker med 10 till 100 virus för att bli sjuk. En enda droppe kan innehålla miljontals med virus.

Smittan sprids genom  vid direktkontakt eller via mat och dryck som den sjuke hanterat. Du kan till och med smittas genom luften.

Det är min äckliga bror som har smittat mig, inte mitt fel idah slida!!!! HAHA
Idah, du har också träffat min bror och syster, så vet.  Du kommer kanske få den snart, lillskit!

Btw Jag är inte sjuk längre, wohoo! Så i morgon idah, onsdag kan vi springa innan träningen :D

Saknar dig min lilla hjärte gull.. Ps. prata med dina päron, you know what i mean!  Ds.

 

Juuuusste höll på glömma, stort tack Lina för att du har/ska fixa vår design! 

pussilipusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0