Onsdagen den 18 februari

Jag fick ett sms av Lina igår kväll om vilken buss vi skulle ta och hur vi skulle åka till Riksdagshuset..
818, 07.51 från sågen. Springande till bussen som vanligt,
Precis när jag kommer fram till busshållsplatsen kommer bussen, super tur. Jag och Sandra kliver på och upptäcker snart att vi har råkat tagit en tidigare buss, nu hur det skulle vara möjligt.
Ingen stor deal det där, då kom jag på en lysande idé. Eftersom vi hade tid över kunde vi springa in lite snabbt på mcdonalds och köpa frukost.

När vi hade fått våra varma, nybakade mackor började vi gå sakta men säkert mot Riksdagshuset. Gott om tid hade vi, men nej det hade vi inte!
Självklart skulle vi inte gå till gamla stan från t-centralen, nej nej. Går ner till tunnelbanerna och hoppar på en tunnelbana.
När vi kommer till Gamla stan var den stora frågan, vart ska vi nu?
Haha, klart vi ska mot höger, säger Sandra och leker smart. Jag går då fram till en äldre dam och frågar hur man kommer till Riksdagshuset på snabbaste sätt.... vänster.

När vi hade gått vänster var nästa fråga, nu då?
Hittar en till äldre dam som visar sig att hon också ska till riksdagshuset. Går och surrar lite med henne, jätte trevlig sak faktiskt.

Telefonen ringer, de är Lina som undrar var i helvete vi är någonstans. Tittar på klockan, ajajajdå 10minuter sen.
Skit pomesfritt, det var bara att börja springa.
Tur hade vi, klassen hade bara hunnit gå in genom dörren och vi hittade dem snabbt.

Nu kommer det roliaste, när vi sitter i den stora salen där dem har Riksdagsdebatt ser jag och Sandra den där tanten som vi hade stött på lite tidigare. Det visade sig att hon var politiker. Klas, min lärare var lagom stolt över oss :D

Efter en lång och tråkig dag där gick halva klassen till Burger King och åt lunch.




En härlig sommarbild på mig och morbror Niclas sommaren 06



steffi ♥

Kommentarer
Postat av: Markus

Steffis nästa jobb, Riksdagens taleskvinna ! <3 :)

2009-02-20 @ 19:16:16
Postat av: felicia

haha. steffi har alltid huvudet med sig.

2009-02-28 @ 14:18:55
URL: http://harlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0